2011. március 9., szerda

Hogyan találtam családot?

Kaptam ma egy ímélt, hogy esetleg írhatnék arról, hogyan találtam családot, és mi az, amire oda kell figyelni.
Ám legyen. Az én esetemben a családválasztás nagyon hosszú ideig tartott, közel 6 hónap volt!
Kezdetben beregisztráltam kb. 5-6 különböző au pair kereső oldalra. Jelentkezett is sok család, de eleinte nagyon válogattam (na jó, később is :D)
NEKEM fontos szempontok:
*Ne faluban, farmon lakjon a család
        - lehetetlen megoldani az utazgatást, mert még ha adnak is kocsit, neked kell tankolni)
*Legyen lehetőség eljárni nyelviskolába
        - volt aki azt mondta, majd on-line. Nos, azt otthonról is tudok.
*Nagyon max. 3 gyerek, de egy se legyen pelenkás
       - hivatalosan az au pair nem alkalmas ellátni pelenkásokat. Az előző családomnál volt 3 gyerek, másfél, két és fél és 6 évesek. A kicsik nem járnak suliba, így nem az van, hogy ok, a délelőttök szabadok, hanem nagyon rugalmasnak kell lenned. Ha már iskolásak, csak a szüneteket kell túlélni.
*Nem egyedülálló szülő
       - Minden esetben többet kell dolgoznod, mert ha annak az egy szem szülőnek programja van, neked kell beugrani.
*Dohányzás
       - Mivel dohányzom, így a fellelhető családok 70%-a kiesett a kosárból, ugyanis hiába mondtam el, hogy a gyerekek közelében sosem dohányzom, sőt otthon se, ha ők nem cigiznek, mégis sokan egyből elutasítottak. Jó, valahol ezt megértem.
*** Heti munkaóra - pénz arány
       - Mind közül ez volt a legfontosabb. Nem vagyok hajlandó heti 45 órát dolgozni 60 fontért. A két szabadnap kell, mert mindenképp kell idő, hogy ki tudj kapcsolni. Meg egyébként is, nem vagy szolga. Volt olyan család, aki azt mondta, hogy jó lenne, ha velük tartanék hétvégente, mert a nyaralót nem ártana kitakarítani. Pfffff. A pénzről annyit, hogy én sajnos abban a helyzetben vagyok, hogy KELL hazaküldenem pénzt, az otthoni kiadásaimat nem tudja más fedezni (rezsi, hitelek, ezmegaz). Na most 60 fontból mit küldesz haza? Semmit. Volt család, aki nem volt hajlandó elárulni, mennyit akarnak fizetni, amikor rákérdeztem, eltűntek. De volt olyan is, aki 2 féle kondíciót ajánlott. Ha adnak pénzt, neked kell fizetni a kaját, ha nem adnak, akkor ugyan állják, de többet kell dolgoznod. Na ez is tipikus idióta.Az előző családomnál 5(!) évvel ezelőtt kerestem heti 35 órával 90 fontot, és marha nagy csalódás volt, hogy azóta csak rosszabb lett a helyzet. Általában heti 30-35 órára 60-70 fontot fizetnek,
Úgyhogy amikor szembesültem a ténnyel, hogy a mostani családom heti 30 órára ad 100 fontot, már imádtam őket. (arról nem beszélve, hogy telefont kaptam amit fizetnek, kocsit a seggem alá, bicikli, és még sok mindent)
Tehát. Minél több feltételed van, annál több időt vesz igénybe a megfelelő család megtalálása. Nehéz megtalálni a megfelelő arányt, hogy mennyit vagy hajlandó nyújtani, és mi a maximum, amit kaphatsz. Sose felejtsétek el, hogy ez munka. És együtt fogsz élni a munkáddal, ami néha nagyon sok tud lenni. De (!) lehet, hogy életetek legjobb munkahelye lesz. Otthon 5 kemény évet dolgoztam le, nagyon sokat tudnék mesélni, mit jelent a 66-70 (!) órás munkahét, vagy a kőkemény alulfizetettség (mert nem TUDNAK többet fizetni), és amikor rossz passzban vagytok, hívjatok fel, elmesélem, ez mennyivel jobb. Igen, én is tudom, hogy vannak borzalmas családok. De lehet váltani. Ne adjátok fel, mert higgyétek el, meg fogjátok bánni.
Visszatérve.
Ne dőljetek be a heti sok száz font/eurós csábításnak. Persze nem mind átverés, de szinte lehetetlen kiszűrni. ( Lett volna egy családom Londonban, aki heti 200-300 fontot fizetett volna, és nem volt átverés, ugyanis az Escada alapítójának a fia hívott fel. Kb. egy tucat adatot csekkoltam le oda-vissza).
Soha ne küldjetek pénzt senkinek. Soha ne küldjétek el az adataitokat senkinek (van aki nagyon megjárta, mert csúnyán visszaéltek az adataival. Felesleges pénzt kiadni bármilyen ügynökségnek, tanfolyamszervezőnek azért, hogy családot találj.
Alaposan gondoljátok át, mi a cél. Sok pénzt keresni, és ezért sokat dolgozni, vagy nyelviskolába is akartok menni, szabad hétvégék, mert ezek mind szabadidő idényesek, így értelemszerűen kevesebb pénzt kereshettek.
Mivel nagyon akadozott a család-találás, így beregisztráltam egy ügynökséghez. Igen, én is azt gondoltam, hogy jó, ha van az ember mögött valaki. Na most ez a forma nekem nem jött be, kezdve onnan, hogy az első beajánlott családnál lótrágyát is kellett volna lapátolni, a második családnál heti 50 óra meló (én meg nem vagyok cseléd), harmadik család ok, de nem jeleztek vissza, negyedik család a világ végén lakott, holott én mondtam, hogy városon kívül szóba se jöhet a dolog. Aztán írt a csaj az ügynökségtől, hogy elég nagyok az elvárásaim (?), mert dohányzom, és így nincs sok lehetőségem. Na, itt el is veszett az egész, utána nem is ajánlottak senkit. Pffff. Viszont (!) volt egy másik ügynökség (neveket szándékosan nem írok, akit érdekel priviben írhat), akikhez gyakorlatilag nem regisztráltam, mert a papírokat nem küldtem el, de húú, nagyon jó(l fizető) családokat prezentáltak. Igaz, én akkor már megtaláltam a családom. A greataupair.com-on.
Összegezve: teljesen mindegy, milyen úton keresel családot, csak tudd, hogy mit akarsz, és ne hagyd, hogy lebeszéljenek róla. (Azért állj a realitás talaján!!!) Ha nagyon rossz helyre kerülsz, válts. Megeshet, hogy habár ügynökségen keresztül mész ki, a bajban egyedül maradsz. Ezért is mondom, mindegy, hogy melyik utat választod. VISZONT minden esetben legyen nálad annyi pénz, hogy haza tudj jönni ha baj van, és soha semmilyen körülmények között ne add ki az útleveled(személyid) a kezedből!!!
Ezen a hétvégén au pair találkozó lesz Birmingham-ben. Reményeim szerint elég jó kis csapat jön össze, így ha bárkivel bármi baj történik, csak jelezzen, és segítünk!!! (Én legalább is tuti) :D
Ha van még kérdésetek, írjatok, és kiegészítem EZT a bejegyzést.
Pusza!

1 megjegyzés:

  1. szia,enegem érdekelnének az ügynökségek, melyikben csalódtál ill melyik volt az a másik :)
    csak kíváncsiságból...

    VálaszTörlés